Brandul tău de angajator poate pierde strălucirea fără un tratament corect al angajaților
Employer Branding a devenit un subiect care arde tot mai mult pentru organizațiile „moderne”, în contextul concurenței acute pentru atragerea și retenția celor mai bune talente.
Au apus demult vremurile în care companiile erau relaxate că e piața plină de profesioniști dintre care pot alege. Oamenii în ziua de azi sunt mai selectivi în ceea ce privește alegerea angajatorului și a condițiilor de muncă. Milenialii reprezintă cel mai mare segment al forței de muncă, iar pentru 84% dintre ei, reputația unei companii este crucială (TalentNow).
Conform tendinței din piața muncii, o organizație trebuie să investească consistent în crearea unui brand puternic pentru a-și asigura nivelul de atragere a noilor prospecți din piața muncii.
În articolul acesta ne-am propus să discutăm despre:
- importanța employer branding-ului și de ce e important să investești în el în ziua de azi;
- diferențele dintre Employer Branding și Marketingul de recrutare și
- rolul culturii organizaționale în dezvoltarea personalului și menținerea unei imagini pozitive.
1. Ce este Employer Branding?
Brand-ul unui angajator este imaginea pe care o companie dorește să o transmită, valorile pe care le promovează, emoțiile cu care oamenii se conectează cu ea, dar și promisiunea (Employee Value Proposition – propunerea de valoare a angajatului) pe care le-o face angajaților, în schimbul abilităților lor.
În trecut Employer Branding-ul era considerat ca o extensie a marketingului general, cu aceleași principii și practici de promovare a produselor, aplicate în general, pentru a atrage noi prospecți.
La început se aloca un buget mic pentru a face distincția între imaginea companiei ca furnizor de produse/servicii și cea de angajator care se mândrește cu promisiunile pe care le face cu succes angajaților săi.
În prezent însă, în ciuda similitudinilor în materie de marketing, ceea ce îi determină pe oameni să cumpere un produs sau un serviciu diferă foarte mult de ceea ce determină o persoană să aplice pentru un loc de muncă și, în cele din urmă, să accepte o ofertă.
2. De ce este important să investești în Employer Branding?
96% dintre companii consideră că un brand puternic de angajator și reputația unui angajator pot avea un impact pozitiv sau negativ asupra veniturilor (CareerArc).
Potrivit unui studiu realizat de Harvard Business Review, companiile care au o reputație proastă pot genera costuri cu cel puțin 10% mai mari pentru fiecare angajat nou.
Mai mult decât atât, conform unui sondaj recent realizat de Harris Poll de la Glassdoor, 85% dintre persoanele aflate în căutarea unui job consideră că reputația unei companii e un factor crucial atunci când decid să aplice pentru un post.
Partea bună este că existența unui brand solid poate reduce rata de fluctuație cu 28%,costul de angajare cu 50% și poate crește calitatea candidaților care aplică pentru roluri cu 50% (LinkedIn).
Este mai limpede ca oricând că investiția într-un brand solid cu o reputație bună este cheia spre succes în a atrage cele mai bune talente de pe piață.
În peisajul competitiv de astăzi, în calitatea ta de angajator trebuie să fii proactiv în eforturile pe care le depui pentru că s-au dus zilele în care angajații își petrec întreaga carieră într-o singură organizație.
Poate te întrebi dacă este rentabil să investești în dezvoltarea sau creșterea Brandului de angajator. Metodologia ROI este răspunsul clar pentru măsurarea impactul unei astfel de investiții.
Utilizarea Metodologiei ROI îți permite să:
✅ Evaluezi în mod obiectiv randamentul investiției prin raportarea beneficiilor obținute (de ex. productivitate crescută, retenție mai bună a angajaților) la costurile implicate.
✅ Aduci la masă toate părțile interesate de efectul pozitiv al unei astfel de investiții și să maximizezi impactul pe care orice inițiativă îl va avea.
3. Employer Branding vs. Marketingul de recrutare
Marketingul de recrutare se referă la metodele și strategiile de marketing utilizate pentru a pune în valoare brandul de angajator.
Este de fapt modul în care brandul de angajator este promovat prin diverse canale, cum ar fi site-ul companiei, site-urile pentru locuri de muncă, canalele de socializare și alte platforme externe care să stimuleze interesul pentru o companie și să atragă mai multe persoane.
Pentru a obține rezultate cât mai bune este ideal să ai două echipe separate: una care se concentrează pe gestionarea brandului tău de angajator și una care se concentrează pur și simplu pe atragerea de noi talente: marketingul de recrutare.
Setul unic de strategii și capacități ale fiecărei echipe se vor alimenta reciproc, creând o sinergie care îți va permite să atragi oameni străluciți să lucreze cu tine.
Menținerea unui Employer Branding relevant ar trebui să fie prioritatea numărul unu pentru organizația ta iar pentru asta ai nevoie să faci un refresh odată pe an la Employee Value Proposition (propunerea de valoare pentru angajați)
EVP-ul trebuie să fie un echilibru al recompenselor și beneficiilor oferite angajaților tăi în schimbul performanțelor lor, iar propunerea să fie una care să reflecte nevoile și așteptările angajaților. EVP-ul va fi astfel integrat în mesajele echipei de recrutare și periodic actualizat cu informațiile și nevoile din piață
4. Cum alimentează cultura organizației tale dezvoltarea personală a angajaților pentru creșterea durabilă
Cultura unei organizații se naște din valorile și practicile la nivel intern care definesc modul în care funcționează aceasta și valorizează resursele umane. Atunci când dezvoltarea continuă a angajaților devine o componentă centrală a culturii, acest lucru are efecte pozitive semnificative asupra durabilității creșterii companiei.
Punând accentul pe formare, mentorat și alte procese prin care fiecare membru al echipei își poate consolida și extinde cunoștințele, o astfel de cultură organizațională are capacitatea de a alimenta constant performanța și implicarea oamenilor.
Iată 5 idei prin care cultura organizației poate alimenta dezvoltarea personală a angajaților tăi pentru o creștere durabilă și obținerea unui branding pozitiv:
- Programe constante de training și dezvoltare de competențe– cursuri, conferințe, workshop-uri care să le ofere angajaților posibilitatea de a învăța și progresa în mod continuu.
- Suport pentru certificări și specializări – finanțarea unor programe formale care să ajute la dezvoltarea de noi competențe și cariere.
- Mentorat și coaching din partea managerilor/colegilor cu mai multă experiență – transfer de cunoștințe prin îndrumare individualizată.
- Job rotation și shadowing – expunere la alte departamente/poziții care să aducă noi perspective, experiențe și pentru a dezvolta abilități interdisciplinare
- Feedback-uri constructive și evaluări periodice – dialog continuu privind punctele tari/slabe și progresul, fixarea unor obiective clare de dezvoltare.
Este asta suficient?
Cu cât o companie găsește noi modalități de a-și face angajații fericiți, cu atât va crește și satisfacția lor la locul de muncă, entuziasmul și implicit și brandul de angajator.
Cultura unei organizații este esențială pentru succesul pe termen lung și angajații reprezintă coloana vertebrală a acestei culturi. O cultură care încurajează dezvoltarea personală a angajaților este una orientată spre viitor, care investește în capitalul uman și recunoaște valoarea unei echipe bine pregătite și motivate.
Dezvoltarea personală capătă astfel tot mai multă putere și e tot mai încurajată în companii. Realist vorbind, o companie poate crește exponențial o dată cu creșterea nivelului de dezvoltare individuală a oamenilor.
Ce elemente ale culturii organizaționale mai pot influența brandul de angajator?
Comunicarea deschisă și transparentă între conducere și angajați este un element crucial. De asemenea, implicarea angajaților în procesele de luare a deciziilor și în stabilirea obiectivelor contribuie la creșterea sentimentului de apartenență și motivație.
Promovarea echilibrului între viața profesională și cea personală este obligatorie, mai ales că în prezent multe organizații pierd tocmai la acest aspect. Flexibilitatea în program, posibilitatea de a lucra de acasă și alte beneficii care ajută la menținerea echilibrului sunt esențiale.
Promovarea diversității și incluziunii contribuie la a aduce perspective variate și îmbogățește echipa, printr-un mediu de lucru mai creativ și stimulant.
Recunoașterea și recompensarea performanței sunt de asemenea importante, putând lua forma bonusurilor, promovării sau a altor avantaje care să motiveze angajații să-și depășească limitele și să continue să se dezvolte.
Aceste practici ajută atât compania ta să crească durabil prin oameni pregătiți, cât și angajații să evolueze și să se simtă motivați.
Imaginea organizației tale este îmbunătățită și poziția pe piața muncii consolidată.
Informațiile recomandate mai sus îți oferă doar o perspectivă generală de a aborda acțiunile din organizația ta astfel încât aceasta să se remarce atât cu un Employer Branding profesionist cât și cu rezultate de durată care se văd în productivitatea angajaților.
Dacă vrei să duci brandul tău de angajator la următorul nivel, Conferința World Employer Branding Day îți poate oferi contactul cu profesioniști consacrați din domeniu.
Aici vezi detaliile conferinței din acest an iar echipa noastră este aici să te susțină pe traseu.
Pentru o evaluare a brandului tău de angajator, ne poți contacta pe adresa office@romarketing.ro.
Alte articole și materiale care ar putea să te intereseze:
- Ghidul gratuit LIDERI DE SUCCES ÎN PERIOADE DE CRIZĂ
special pentru persoanele care conduc sau vor să conducă echipe hibride în contextul vremurilor actual - Sunt manager și mă tratez. Îngrijirea de sine pentru succesul durabil
- 5 Sfaturi despre cum încurajezi angajații să participe la activități de teambuilding