Coaching
Coaching-ul se numără printre termenii caracterizaţi de nenumărate definiţii. Dacă am ruga mai multe persoane (atât din domeniu, cât şi din afara lui) să definească acest concept, există convingerea că răspunsurile ar fi cât se poate de diverse. Poate că tocmai acesta este farmecul. Totuși, echipa noastră şi-a propus să identifice elementul ireductibil al coaching-ului, cu următoarele rezultate …
- Coaching-ul aduce beneficii întregii organizaţii, prin ,,antrenarea” fiecărui membru în parte. Unde-s doi, puterea creşte. Dar unde-s zeci şi chiar sute, performanţa apare doar sub supravegherea atentă a unei instanțe neutre.
- În coaching, nu există tratament preferenţial. Pentru ca echipa să funcţioneze şi crizele interpersonale să fie înlăturate, toată lumea trebuie instruită – cu mic, cu mare.
- Coach-ul asistă clientul (fie el o organizaţie sau un individ) la stabilirea şi înfăptuirea paşilor necesari pentru atingerea unui obiectiv.
- Coaching-ul reprezintă şi o alianţă între organizaţie şi Coach, unde, bineînţeles, ţelul celor două părţi este comun.
- Cu siguranţă, coaching-ul creşte nivelul de încredere în sine şi calitatea comunicării – valabil atât pentru individ, cât şi pentru echipă.
- Dacă ar fi să comparăm rezultatele coaching-ului cu … ceva, le-am descrie ca pe nişte flori care au fost îngrijite îndeaproape, dar fără a fi vreo clipă sufocate de soare sau înecate cu apă.În RoMarketing, coaching-ul înseamnă renunţarea la ,,vreau să fiu” şi transformarea implicită în „sunt”.