Un studiu realizat în 2012 arată că, în medie, un angajator își face o părere despre o persoană pe baza CV-ului acesteia în primele 30 de secunde. Astfel, după acest interval, el poate continua lecturarea autobiografiei candidatului sau o poate pune deoparte.
Drept urmare, ne-am gândit la câteva sfaturi care să vă ajute să întocmiți un CV atractiv pentru angajatorul căruia vă adresați.
1. Realizați un CV scurt:
– maximum 2 – 3 pagini
– utilizați bullet-uri
– oferiți informații clare, concise
2. Introduceți paragrafe în care să expuneți motivele pentru care merită să ajungeți în etapa următoare (la interviu) – acest lucru vă poate departaja CV-ul de celelalte și îl scoate din anonimat
3. Folosiți CARACTERE MARI pentru ceea ce vreți să scoateți în evidență – în special pentru capitolele curricumul-ului.
4. Evitați greșelile gramaticale și nu folosiți prescurtări, chiar dacă sunt uzuale domeniului vostru. Un recruiter fără experiență în domeniul vostru nu va înțelege acest tip de limbaj.
5. Adaptați-vă CV-ul la jobul vizat. Punctele comune trec în fața celorlalte.
6. Treceți realizările și fiți atenți la competențe. Fiți mândri de ceea ce ați atins la joburile anterioare și lăsați-i și pe ceilalți să vadă asta.
Notați competentele pe care le-ați acumulat pe parcursul vieții și pregătiți-vă să fiți întrebați despre ele în cadrul interviului. Alegeți un exemplu reprezentativ pentru fiecare competență.