De câte ori ți-ai pus întrebarea rentabilității anumitor proiecte sau inițiative din organizația ta?
Și hai să discutăm de exemplu despre munca hibridă care – fie că îți place sau nu, a devenit o nouă normalitate din piața muncii.
Tot mai mulți oameni își doresc să funcționeze în acest regim hibrid deoarece le conferă sentimentul că sunt în controlul propriei vieți și că au libertatea de a alege când și de unde să lucreze.
Dar ce înseamnă de fapt acest termen de „HIBRID”?
Hibridul este ceva care se formează prin combinarea a două sau mai multe lucruri.
Dar întrebarea dureroasă care se află în mintea ta, în calitate de manager sau lider de organizație este: “Care sunt acele „două sau mai multe lucruri” pe care le poate face angajatul meu, astfel încât să nu îi afecteze productivitatea și să nu-și piardă focusul în atingerea obiectivelor?”
Ei bine în elaborarea unei strategii pentru crearea unui mediu de lucru și a unei culturi hibride eficiente este important să începi cu:
- focalizarea pe ceea ce funcționează în momentul prezent,
- ajustarea a ceea ce nu funcționează,
- adaptarea pe măsură ce lucrurile sunt în mișcare,
- învățarea lecțiilor pentru evitarea greșelilor.
Și pentru că am convingerea că vrei să înțelegi mai bine ce funcționează și ce anume trebuie îmbunătățit în mediul de lucru hibrid te invit să analizezi două aspecte cheie:
1.Care sunt avantajele și provocările muncii hibride?
2.Cum își petrec „angajații hibrizi” timpul la birou vs acasă?
Munca hibridă oferă angajaților flexibilitatea de a lucra în modul cel mai eficient pentru ei.
De asemenea ei consideră că muncă hibridă le aduce următoarele avantaje:
- Echilibru îmbunătățit între viața profesională și cea personală
- Utilizarea mai eficientă a timpului
- Libertatea de a alege când și unde să lucreze
- Mai puțină epuizare sau oboseală la locul de muncă
- Productivitate mai mare
- Îmbunătățirea stării psihice
- Mai multe oportunități de dezvoltare
- Înțelegerea cu ușurință a așteptărilor și a priorităților
- Au mai multe oportunități de feedback
- Beneficiază de mai multă recunoaștere.
Pe de altă parte tu, te confrunți cu anumite provocări care vin la pachet odată cu implementarea muncii în regim hibrid, iar acestea pot fi :
- Nu dispui de instrumentele necesare pentru a eficientiza procesul de muncă de acasă (insuficienți oameni la IT pentru suportul tehnic, acces redus la resurse și echipamente de lucru)
- Ai sentimentul că angajații sunt mai puțin conectați la cultura organizației
- Consideri că relațiile și colaborarea în echipa sunt afectate
- Relații de lucru deteriorate cu colegii de muncă
- Reducerea comunicării și colaborării interfuncționale
- Procesele de lucru sunt afectate și perturbate de factori externi care nu sunt în controlul tău.
- Simți că persoanele care lucrează la distanță cu intermitențe pe parcursul săptămânii sunt uneori deconectate.
- Consideri că este mai dificilă coordonarea programelor de lucru, a sarcinilor și a termenelor
În acest context nu îți mai rămâne decât să te gândești cum să faci legătura dintre strategia ta de business și demonstrarea valorii tangibile al muncii în regim hibrid.
Și aici intervine ROI METHODOLOGY- o abordare dovedită și recunoscută la scară largă pentru evaluarea investițiilor de non-capital.
Ca să putem înțeleg mai bine ce e de măsurat, să analizăm prima dată activitățile pe care le desfășoară angajații tăi în timpul pe care îl petrec atât la birou cât și acasă.
Atunci când lucrează de la birou, angajații au ca priorități:
- colaborarea cu colegii,
- legătura cu managerul lor,
- utilizarea tehnologiei care este unică pentru locația respectivă.
Angajații hibrizi își petrec timpul la birou abordând principalele provocări cu care nu se pot descurca singuri, caută să valorifice la maxim resursele și echipamentele disponibile la fața locului și-și doresc o mai bună relaționare cu ceilalți colegi.
Cum își petrec ei cea mai mare parte a timpului atunci când sunt la birou?
- Întâlniri sau lucrul în colaborare cu colegii
- Întâlniri cu managerul sau supervizorul
- Utilizarea tehnologiei la care nu are acces în altă parte
- Întâlniri cu clienți sau potențiali clienți
- Ateliere de învățare și dezvoltare oferite de companie
În schimb atunci când lucrează de acasă, angajații care lucrează în sistem hibrid se concentrează în primul rând pe:
– sarcini de lucru independente,
– concentrare pe îndeplinirea taskurilor, departe de distragerile de la birou.
Știm deja (și din experiențe personale) că timpul petrecut acasă îi ajută pe aceștia să facă față altor responsabilități de viață, cum ar fi efectuarea de venituri suplimentare/comisioane sau activități extra cum ar fi: preluare copiilor la școală.
Acest timp pe care îl dedică acestor sarcini ii responsabilizează mai mult și le oferă o motivație în plus atunci când se face un management al activității pe obiective și nu doar a timpului petrecut în fața calculatorului.
Cum își petrec ei cea mai mare parte a timpului atunci când lucrează de acasă:
- Lucrul independent
- Formare sau alte oportunități de învățare și dezvoltare
- Dezvoltarea de produse sau alte activități inovatoare
- Întâlniri online
- Activități de wellness (sală de sport)
- Întâlniri cu clienți sau potențiali clienți
Ce ar trebui să faci ca și lider în continuare?
Arta muncii hibride se reduce în mare măsură la valorificarea avantajelor pe care le creează, la abordarea rapidă a provocărilor și la o abordare intenționată a modului în care se petrece timpul la birou față de cel petrecut acasă.
Începe prin a-i întreba pe membrii echipei tale ce funcționează, ce nu funcționează și ce este cel mai eficient pentru ei – și apoi urmărește modul în care aceste răspunsuri se schimbă cu timpul.
Pune întrebări precum:
- Descrie munca pe care o faci și care poate fi efectuată independent.
- Descrie munca pe care o faci și care este mai bună atunci când lucrăm împreună.
- Ce se întâmplă atunci când suntem împreună în persoană și nu se întâmplă atunci când lucrezi de acasă?
- Descrie momentele în care echipa noastră lucrează cel mai bine cu alte echipe.
- Descrie momentele în care te simți conectat la cultura organizației noastre.
- Cum putem crea o anumită predictibilitate în programele noastre de lucru, astfel încât timpul petrecut în persoană să fie maximizat?
- Descrie momentele în care ai creat o valoare excepțională pentru clienții tăi.
Cum măsori rentabilitatea muncii hibride pentru organizația ta?
Variabile precum nivelul de productivitate, nr de ore lucrate, indicatori realizați, se măsoară ușor la birou și în activitățile direct productive. E mult mai dificil când vorbim de ore lucrate de acasă (real) sau activități cu rezultate cuantificabile în timp. De unde știu dacă sunt sau nu eficiente și pentru organizație orele lucrate de acasă?
Aici poate interveni cel mai bine metodologia ROI – cea mai aplicată și documentată abordare pentru a arăta valoarea investițiilor în formare și dezvoltare, resurse umane, îmbunătățirea performanței și în alte domenii.
Dacă vrei să afli cum implementarea acestei metodologii te va ajuta să demonstrezi impactul programelor, proceselor și inițiativele tale importante, inclusiv munca hibridă – și cum le poți îmbunătăți pe acestea și procesele care le susțin, atunci te invităm să vii la Webinarul GRATUIT din data de 8 Septembrie.
Vei afla aici cum să construiești o cultură organizațională în care munca hibridă are succes!
Dr. Patti P. Phillips, CEO ROI Institute, o persoană cu influență globală în impulsionarea schimbării organizaționale, te va dota în această sesiune cu instrumentele necesare pentru a demonstra valoarea generată de inițiativele tale, în special în domeniul muncii hibride.