Autor Carmen Sasu

Consultant Senior RoMarketing

carmen_sasu@romarketing.ro

Martie. E luna în care am primit mărțișoare, în care așteptăm felicitările și aprecierile de 8 Martie din partea celor dragi și a celor care ne consideră importante în viața lor.

Ce am făcut pentru asta? Sau, mai bine zis, ce facem pentru acest lucru zi de zi, an de an?

Aș răspunde simplu: ne facem treaba de angajată, mamă, soție, bunică și lista ar putea continua.
Avem grijă ca lista de lucruri pe care le avem de îndeplinit să fie bifată și, dacă mai e cazul și e nevoie, să acceptăm și sarcini suplimentare, imprevizibile dacă se poate. Și toate astea într-un ritm susținut și cu zâmbetul pe buze, 🙂 fără să dăm impresia că ar fi mult sau prea greu ceea ce facem.

 

Care e sarcina cea mai grea?

Aș îndrăzni să răspund că menținerea unui echilibru care de multe ori atârnă de un fir de ață (timpul nu ne ajunge, altcineva ori altceva dorește să fie prioritar și urgent).

 

Unde se învață cum să le faci față?

Aș îndrăzni din nou să spun că nu exista școală pentru așa ceva. Există în schimb dorința (motivația) puternică de a-i mulțumi pe toți (de a-ți atinge obiectivele nescrise). Și ar mai fi un lucru: dorința de a face lucrurile tot mai bine (de a performa) și de a fi și mai eficiente.

 

Cum menții echilibrul mult căutat între viața profesională și personală?

E o altă situație la care, în funcție de vârsta la care îți pui această întrebare, vei da răspunsuri diferite. Degeaba vei participa la cursuri, degeaba vei citi și te vei informa dacă nu treci și la treabă; asta înseamnă să îi pui pe cei din jurul tău să își asume și ei lucruri (delegare se cheamă în termeni de management).

Ce faci dacă nu și le asumă, că doar nu poți renunța așa de ușor? Le faci în locul lor… da, acesta va fi primul impuls. Dar nu uita că nu ajută la nimic pe termen lung.

 

Ce poți face?

Aici răspunsul e foarte simplu! Învață să comunici (să fii asertivă, empatică, să îți controlezi emoțiile). Folosește în favoarea ta arma conversației (că tot se spune că e caracteristica noastră, a femeilor).

Comunică eficient, fii la obiect, nu lăsa sentimentele și emoțiile să îți influențeze decizii (funcție de cât de bine ai comunicat se va reflecta în modul în care ceilalți acționează).

În cazul în care recitești rândurile de mai sus, vei vedea că dai dovadă de abilități de manager în fiecare zi a existenței tale. În articolul viitor vom reflecta la cum poți fi și un bun lider. 🙂

%d blogeri au apreciat: