Dacă a fost vineri, a fost o întâlnire despre educaţie, meserii şi tineri. 🙂
Cam aşa se poate rezuma ce am făcut noi, cei de la RoMarketing, vinerea trecută, pe 18 martie. „Rezuma” e un cuvânt sărac şi cam impropriu, pentru că a fost o discuţie pe teme importante, care vor avea impact asupra viitorului oraşului.
Vineri ne-am întâlnit cu cei de la Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea şi am stat faţă în faţă cu reprezentanții companiilor din oraş, cu profesori și elevi de la viitorul campus tehnic Traian Vuia și oameni de la mai multe ONG-uri care activează în domeniul educației.
Am participat cu toţii la o masă rotundă organizată cu scopul de a identifica soluții constructive în dezvoltarea școlii profesionale din Oradea. Am discutat despre promovarea și creșterea gradului de atractivitate a meseriilor în rândul tinerilor. În acest sens, participanții au fost împărțiți în două grupe și li s-au aplicat chestionare. Aşa au avut cu toţii posibilitatea să-și exprime punctele de vedere despre cum ar trebui să decurgă procesul de instruire a elevilor în cadrul companiilor.
Când mai mulţi specialişti se întâlnesc nu se poate să nu rezulte câteva concluzii benefice; astfel, s-au identificat noi metode și activități de creștere a motivării elevilor în a învăța o meserie, precum și a competiției între ei. Astfel, s-a propus ca tinerii să fie recompensați în funcție de rezultate.