Bună întrebare, nu-i aşa? 🙂 Dar şi răspunsul e pe măsură. Să vă împărtășim din experiența noastră.
Experimentarea
Astăzi a fost zi de dezvoltare la RoMarketing. Colegele noastre Emilia Bradea și Anamaria Mesaroș ne-au propus câteva ore de învățare activă.
Ne-au împărtășit câteva dintre exercițiile experiențiale, descoperite în decembrie la Trainingul Avansat pentru Traineri (T.O.T), susținut de Dr. Roger Greenaway.
Scurtă precizare: Roger Greenaway este un trainer de traineri, cu experiență internațională în domeniu. Specialitatea lui este de a crea traininguri dinamice, eficiente și interactive. Țelul este de a ajuta oamenii să devină facilitatori mai eficienți, orientați spre transferul de cunoștințe și învățare prin experimentare.
Cu această ocazie ni s-a confirmat încă o dată că poți construi strategii şi că poţi îmbunătăți sau eficientiza munca de zi cu zi prin joacă. Vi se pare ciudat? Din contră, e o metodă care merge strună! Ne-am demonstrat asta încă o dată testând pe noi înşine tehnici moderne şi interactive de învățare. Entuziasmul celor doi traineri a generat implicarea echipei în activitățile propuse; ne-am relaxat și totodată am simţit că am învăţat ceva.
Apropo de relaxare, de a lăsa problemele la o parte şi a trăi momentul – have fun, nu? 🙂 – în majoritatea cazurilor trainerii le promit şi le transmit această stare participanților. De ce e atât de importantă ? Simplu! Pentru că fără relaxare, fără detașarea de problemele cotidiene nu vei reuși să te bucuri de ce ţi se oferă la curs, fie că vine din partea trainerului, fie că vine din partea colegilor din sală. Iar regula aceasta a relaxării şi detaşării este valabilă în viaţă în alte multe situaţii – sunteţi de acord, nu?
Ce am învăţat?
Multe… Am aflat că mai sunt exerciţii noi pe care încă nu le-am folosit în trainingurile noastre, că putem dezvolta şi alte exerciţii – promitem că o vom face; că, deh, suntem creative şi inovative şi ne lăudam cu acest lucru. 🙂
Am învăţat că avem și noi nevoie de un Florin, Franki în echipă (e vorba de Missing person – un exercițiu prin care echipa creează o persoană imaginară, care o va ajuta să-și depășească limitele, să-și crească performanța sau să treacă printr-o perioadă provocatoare), ba chiar am reușit să îi şi facem un portret. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați. 🙂
Am mai aflat că fiecare avem contribuţia proprie la bunul mers al proiectelor pe care vrem să le dezvoltăm.
(re)Surse pentru „joacă”
Mingi, imagini, bucăți din ziare și reviste, instrumente muzicale, bilețele colorate, cartonașe cu mesaje, citate, carioci, foi albe, elastice sau sfori… și lista poate continua. În funcție de inspirația fiecăruia, astfel de elemente reprezintă o resursă esențială în transformarea unui training unidirecțional într-o experiență de învățare interactivă.
Există o multitudine de exerciții. Sunt activități prin care participanții la curs ajung să-și schimbe modul de gândire şi descoperă noi modalități de a se exprima, de a înțelege și aplica lucrurile învățate.
De exemplu, strategia se poate face chiar şi punând pe jos o… sfoară. Unul dintre exercițiile care utilizează sfoara, Storyline, îi ajută pe participanți să relateze o experiență plină de emoții, efort, dificultăți, să vadă imaginea de ansamblu și soluțiile pentru a depăși, de exemplu, un blocaj.
Dar, mai multe despre Storyline în următorul articol.