Un lider complet este cel care stăpânește, pe lângă alte multe abilități, și competența de a face prezentări de succes.  

  • Așadar, cum ai putea în calitate de lider să îți crești calitatea prezentărilor pe care le susții – mai ales în mediul online?  
  • Ce ai putea face oare pentru a eficientiza rata de implicare a participanților la aceste prezentări?  
  • Cum ai putea maximiza valoarea pe care acești participanți o adaugă expunerilor tale? 

Având în vedere contextul actual post pandemie, mulți CEO își exprimă îngrijorarea față de prezentările hibride care implică atât participare fizică cât și online.  

Acestea pot crea anumite dificultăți pentru participanții la distanță. De exemplu, unul dintre dezavantajele participării online este faptul că ești privat de energia prezentatorului și a sălii.  

Faptul că nu există acei indici non-verbali (expresii faciale, contact vizual etc.) care să faciliteze interacțiunea și procesul de învățare este de asemenea un alt minus. Ca urmare, în acest caz, pot apărea oboseala, lipsa de concentrare sau chiar plictiseala. 

Pentru a avea un public implicat este foarte important ca prezentarea să fie una interactivă, în care prezentatorul este atent la energia sălii și cere în mod constant feedback participanților. 

Pandemia a adus multe obstacole majorității profesorilor, dat fiind faptul că la momentul respectiv ei nu aveau experiența predării în online.  

Există totuși și cazuri în care anumiți profesori au excelat în prezentările hibride prin energia pe care au reușit să o transmită. Ceea ce face diferența este faptul că aceștia sunt într-o continuă mișcare, iar ochii lor comută fără probleme de la ecran înapoi spre fețele din sală. 

De asemenea, ei ȋi încurajează pe copii să se miște, cerându-le să ridice mâinile sau solicitând copiilor aflați de la distanță să se ridice să citească. Și la fel de important, se pot constitui grupuri de lucru atât la distanță, cât și în clasă care să lucreze împreună. Și astfel se poate crea mai multă interactivitate. 

Cum se poate face acest lucru și în mediul de lucru? 

Iată 7 strategii pentru a crea o implicare activă a audienței în prezentările hibride: 

  1. Focusează-te pe pozitiv
  • ia în considerare valoarea pe care o poate aduce fiecare participant 
  • adoptă o atitudine pozitivă – reține că prezentatorul este cel care stabilește coordonatele unei prezentări entuziaste și de succes! 
  • analizează cum pot beneficia atât participanții de la distanță, cât și cei în persoană de prezentarea ta 
  1. Fă contact vizual direct cu participanții
  • privește în mod deliberat și direct spre cameră 
  • vorbește audienței ca și cum te-ai adresa unei singure persoane 
  • pe parcursul prezentării, comută privirea de la persoanele din sală și apoi spre cameră 
  1. Cere participanților să aibă camerele pornite
  • insistă ca participanții să își demonstreze prezența fizică și să aibă camera pornită 
  • prezența camerelor va facilita comunicarea vizuală cu întreaga audiență, nu doar cu cei din sală 
  • montarea unui ecran în fața sălii poate permite sălii vizualizarea participanților la distanță 
  1.  Păstrează prezentarea scurtă
  • prezentările hibride eficiente sunt scurte și informative 
  1. Deplasează-te pentru a include pe toată lumea
  • la începutul prezentării îndreaptă-te spre cameră pentru a te conecta cu participanții la distanță 
  • ulterior, mută privirea în mod natural de la auditoriul online spre cel fizică și invers 
  • nu te îndepărta prea mult de cameră, păstrează contactul cu auditoriul online 
  • fii atent/ă la lumină și poziționează-te în așa fel încât să ai vizibilitate bună şi să fii vizibil/ă 
  • dacă cineva din sala vorbește, direcționează camera spre acesta şi ai grijă ca microfonul să fie suficient de aproape 
  1. Încurajează colaborarea hibridă
  • formează grupuri online și fizice care să lucreze împreună pentru a crea sentimentul de unitate 
  1. Implică emoțional participanții la distanță  
  • străduiește-te să faci cât mai activă prezentarea hibridă 
  • solicită implicarea publicului 
  • salută personal participanții virtuali la începutul sesiunii 
  • stabilește secvențe de timp în care să te adresezi în mod direct participanților online și concepe mesajele conform propriilor arii de interes 
  • încearcă să menții în permanență focusul pe public chiar dacă apar și distrageri 

În concluzie: 

  • prezentările online ar trebui să fie o sursă de inspirație și entuziasm, atât pentru participanți, cât și pentru lideri 
  • străduiește-te prin tot ceea ce faci să creezi un mediu incluziv și energizant pentru auditoriul tău. 

Dacă ești din Oradea și vrei să îți dezvolți abilitățile de prezentare – indiferent că vorbim de prezentări online sau prezentări publice, poți participa în programul: Abilități de Prezentare care te ajută în acest sens:

 

%d blogeri au apreciat: