Un studiu recent al Gartner arăta că 45% din manageri nu au încredere să-și susțină oamenii în procesul de dezvoltare.

Motivele pot fi diferite de la caz la caz în organizații diferite, însă cel mai probabil ai auzit și tu replici precum “De ce să mai formez oameni ca apoi să plece în altă parte?” sau “Care este câștigul financiar al firmei?”

Cu toate acestea, mai ales după pandemie, upskilling-ul angajaților a devenit o strategie de supraviețuire pe termen scurt, pentru a alimenta sau a susține creșterea companiei. Mai ales în contextul „Marii Demisii”, companiile care aveau nevoie de să asigure retenția angajaților, au fost puse în situația de a merge dincolo de această abordare pe termen scurt. Astfel, upskilling-ul a devenit o investiție pe termen lung în dezvoltarea cunoștințelor, abilităților și competențelor care ajută angajații să crească și să avanseze în carieră. Încetul cu încetul unele companii au descoperit că investiția în învățarea de abilități noi a permis atât performanța, cât și fiabilitatea angajaților lor.

Atunci când angajaților li se oferă și li se încurajează să profite de oportunitățile de upskilling pentru dezvoltarea lor personală sau profesională, indicatorii de performanță și retenție a angajaților cresc. Upskilling-ul ( dezvoltarea abilităților profesionale) a devenit un subiect din ce în ce mai prezent în discuțiile despre dezvoltarea profesională și pregătirea forței de muncă pentru viitorul muncii.

Putem spune că este chiar este esențial în contextul evoluției rapide a pieței muncii și al tehnologiei. Pentru angajați, reprezintă o oportunitate de a-și îmbunătăți cariera și de a se adapta la schimbările din industrie. Pentru companii, upskilling-ul le oferă o forță de muncă mai productivă, mai loială și mai bine pregătită să facă față provocărilor viitoare.

Investiția în upskilling este, astfel, o decizie strategică esențială pentru creșterea pe termen lung a companiei și a angajaților săi, având în vedere avansarea rapidă a tehnologiei și schimbările continue în piața muncii.

Upskilling-ul ( ca definiție) reprezintă procesul de învățare și dezvoltare a unor abilități, competențe și cunoștințe noi sau îmbunătățirea celor existente, pentru a-ți îmbunătăți performanța în cadrul locului de muncă actual sau pentru a avansa în carieră. Acest concept se concentrează pe pregătirea angajaților pentru cerințele viitoare ale locurilor de muncă, adaptându-și competențele pentru a se potrivi cu evoluția tehnologiei și a industriei. Upskilling-ul este o investiție pe termen lung în dezvoltarea cunoștințelor, abilităților și competențelor care ajută angajații să-și avanseze carierele. Atunci când angajaților li se oferă și li se încurajează să profite de oportunitățile de upskilling pentru dezvoltarea lor personală sau profesională, indicatorii de performanță și retenție a angajaților cresc.

Care sunt beneficiile upskilling-ului pentru angajați?

  • Prin upskilling, angajații pot dobândi noi competențe și calificări care să-i pregătească pentru roluri mai avansate în cadrul companiei.
  • Le oferă oportunitatea de a-și dezvolta cariera și de a progresa profesional, avansând inclusiv fin punct de vedere financiar;
  • Capătă mai multă încredere în sine prin dobândirea de noi abilități și cunoștințe
  • Cu fiecare progres în upskilling, se simt mai pregătiți să facă față provocărilor și să-și asume responsabilități noi.
  • Devin mai flexibili și mai adaptabili la schimbările din piața muncii și la evoluția tehnologică.
  • Devin mai competitivi pe piața locurilor de muncă.
  • Se bucură mai mult de ceea ce fac și au satisfacția împlinirii profesionale.

Care sunt beneficiile upskilling-ului pentru companii?

  • Se bucură de o creștere a productivității în organizație
  • Angajații cu abilități actualizate sunt mai implicați, mai motivați și pot contribui la îmbunătățirea performanței organizaționale.
  • Își reduc costurile de recrutare și selecție, inclusiv riscul de a angaja oameni care nu sunt potriviți în rolurile lor
  • Upskilling-ul le permite companiilor să își pregătească propriii angajați pentru roluri mai avansate
  • Crește retenția reoarece oferirea de oportunități de upskilling motivează angajații să rămână în companie și să-și continue dezvoltarea profesională în cadrul organizației.
  • Companiile care investesc în upskilling sunt mai bine pregătite să facă față schimbărilor tehnologice și cerințelor din piața muncii.
  • Programele de upskilling poate atrage talente noi și poate consolida imaginea companiei ca un angajator care sprijină dezvoltarea profesională a angajaților săi.

Strategii de upskilling – unde putem acționa cu maxim de eficiență?

1. Împuternicește-ți angajații și identifică potențialul de leadership.

Un aspect esențial în dezvoltarea și implementarea programelor de upskilling este de a acorda angajaților controlul asupra dezvoltării carierei lor. Încurajează-i să-și exprime interesele, obiectivele profesionale și să identifice direcțiile în care doresc să crească în cadrul companiei.

Asigură-te că managerii și liderii organizaționali colaborează pentru a conecta interesele individuale, obiectivele operaționale și nevoile organizaționale. Puteți crea un cadru de întâlniri individuale semnificative în care angajații să poată discuta deschis despre aspirațiile lor și să primească sprijinul necesar pentru a-și atinge obiectivele.

2. Integrează ideile și propunerilor angajaților în activitatea companiei.

Implicarea angajaților în procesul de upskilling poate fi un factor crucial pentru succesul programelor. Cât de mult ești atent la feedback-ul și ideile lor? Cât de mult le iei în calcul pentru a le și implementa?

Oferi oamenilor opțiuni pentru cursuri de formare care să le permită să-și dezvolte abilitățile și competențele dorite?

Implementarea unui sistem de feedback regulat pentru progresul angajaților poate contribui la motivația și implicarea acestora în dezvoltarea lor personală și profesională.

3. Definește structuri sau traiectorii clare de creștere și afirmare!

Angajații au nevoie de o perspectivă clară asupra a ceea ce înseamnă progresul în carieră și cum își pot dezvolta competențele. Au nevoie să știe clar în ce direcție merge cariera lor. Există un plan pentru ei?

E important să definești clar competențele dorite și rezultatele așteptate pentru diferitele poziții, similare sau aflate la nivele diferite. Angajații au nevoie de puncte de referință pentru măsurarea performanței, de un cadru clar în care să lucreze și să își evalueze progresul. Acest aspect poate contribui la motivația și implicarea angajaților în procesul de upskilling și îi poate ajuta să-și planifice dezvoltarea pe termen lung.

Lucrând până acum cu multe companii – atât pe partea de evaluare a personalului cât și pe partea de programe de learning & development și de leadership, am observat în ce capcane cad de multe ori companiile care nu fac aceste lucruri:

  • realizează programe de upskilling dar acestea nu sunt întotdeauna calibrate la nevoile profunde ale organizației;
  • realizează teambuildinguri “pentru că sunt în buget” și care uneori sunt privite doar ca instrument de motivare „prin distracție” și o ocazie bună de a mai ieși din atmosfera de lucru;
  • nu au un sistem de măsurare a valorii adăugate aduse înapoi în companie de un program de formare;
  • provoacă echipele să seteze obiective mărețe dar nu creează un spațiu de învățare;
  • impun atingerea unor ținte nerealiste fără a avea în spate un sistem de recompensă pentru atingerea lor ( sau dacă îl au, este de asemenea nerealist);
  • deși promovează verbal colaborarea între departamente, de multe ori obiectivele acestora întră în conflict sau în competiție pentru resurse;
  • susțin dezvoltarea anumitor oameni, uneori chiar în direcții nedorite de aceștia;
  • nu oferă oportunități clare de dezvoltare și avansare în carieră;
  • încurajează asumarea riscurilor, dar pedepsesc echipa/persoanele responsabile atunci când nu există rezultatele așteptate – de regulă setate la rândul lor nerealist;
  • nu adoptă politici și practici organizaționale concrete care să susțină creșterea oamenilor.

Dacă simți că organizația ta are de lucru în direcția de Upskilling adu-ți aminte că te putem susține în acest sens.

Cum? Prin:

%d blogeri au apreciat: