De câte ori nu am auzit la radio ori la TV sintagma „era tehnologiei” când vorbitorul se referea la anii pe care îi trăim în acest complicat secol al XXI-lea? V-am intriga dacă l-am contrazice şi am spune că ne aflăm în „epoca omului în continuă învăţare”?
Sunt anii în care se dezvoltă o adevărată o adevărată cultură de învăţare în cadrul companiilor. Şi aici ne referim strict la companiile care şi-au propus o evoluţie permanentă, pe baze solide. Clasicul stil de a învăţa – „o dată şi bine” – nu mai poate face faţă ritmului alert în care se dezvoltă societatea.
De aceea, angajaţii trebuie să înveţe permanent ca să îşi poate valorifica aptitudinile şi să dobândească noi cunoştinţe necesare pentru rezolvarea situaţiilor care apar. Şi vorbim de tot felul de sarcini, mereu altele, mereu complicate.
Învăţarea devine astfel o valoare de bază într-o organizaţie, iar managerii sunt cei care trebuie să înţeleagă importanţa dezvoltării acestei culturi de învăţare.
Un infografic al culturii de învăţare vă prezentăm mai jos. E, sperăm, edificator pentru ce înseamnă acumularea constantă de informaţii şi despre rolul unui manager în procesul continuu de învăţare căruia îi sunt supuşi angajaţii.