Probabil că nu există orădean care să lucreze în domeniul resurselor umane și care să nu fi auzit de RoMarketing. Totuși, povestea firmei este mai puțin cunoscută. Puțini știu că RoMarketing există de 20 de ani (pe care-i aniversăm chiar în 2015!), iar fondatoarele – Sorina Bradea și Carmen Sasu – au muncit cot la cot, fără întrerupere, în tot acest timp. Au știut să construiască în jurul lor echipe solide, productive și longevive, cu ajutorul cărora au reușit să propulseze firma și să o mențină permanent „în liga superioară”. Dar le invităm pe Sorina și pe Carmen să ne povestească mai multe. 

Pentru cei care nu au aflat încă povestea RoMarketing, cum v-ați cunoscut?

În holul Hotelului Dacia din Oradea (azi Continental), candidând pentru același post la Coca-Cola! Și cum încă de pe atunci ne completăm, ne-au angajat pe amândouă!

La cât timp după ce v-ați cunoscut a apărut ideea de a fonda RoMarketing și de ce?

Dacă am venit împreună, am plecat împreună. Și din momentul în care am plecat, am știut că vom continua să colaborăm. Puteam face asta doar în propria firmă, așa că am preluat Romarketing și… de la… marketing, l-am dus către Resurse Umane – asta ne plăcea și asta ne place!

Cum era piața orădeană în acel moment?

Goală! Noi lucram mai mult cu firmele din București, lucram în Rusia, Moldova, Bulgaria. Totul era de tipul „Noi de ce avem nevoie să învățăm?!” Doar avem experiență. În Oradea erau foarte puține multinaționale și firmele românești nu prea erau interesate de dezvoltarea oamenilor, nu erau dispuse să investească în ceva ce nu aducea un beneficiu financiar imediat. Așa încât în Oradea, cel puțin la început, lucram cu Coca-Cola și în rest cu multinaționale care aveau sediul în București. Piața locală era dominată de firme mici și mijlocii desprinse din marile societăți de stat sau înființate de foști manageri din aceste societăți.

Dar piața din România în general?

Piața din România…Îmi amintesc că era o firmă care se chema „Marinarul vesel” și făcea consultanță în Resurse Umane și recrutare! Piața din România însemna piața de training și recrutare specifică multinaționalelor. Cu licitații, cu testări de competențe. Ca firmă românească ne-am confruntat cu problema de a ne construi o imagine de profesioniști între firme străine. Multinaționalele veneau și cu furnizorii din afară, așa încât tot timpul am fost în poziția de a demonstra că o firmă românească poate avea competențe la un nivel ridicat. Ne-a ajutat mult faptul că aveam experiență de multinațională și înțelegeam cultura și nevoile.

Astăzi, există atât RoMarketing, cât și RoPlus. Care sunt principalele domenii de activitate ale celor două firme?

RoPlus a apărut ca o nevoie a Romarketing-ului! Firmele aveau nevoie de informație obiectivă pentru a identifica nevoile de dezvoltare și noi simțeam necesitatea unui instrument calitativ acceptat în lume care să ne permită o mai bună focalizare pe dezvoltarea oamenilor și echipelor cu care lucram.

Și după ce am investigat mai multe instrumente comportamentale, ne-am oprit la Thomas, devenind distribuitorii acestui sistem în 1998.

Așa încât acum putem spune că, prin cele două firme, Romarketing și Roplus, propunem soluții complete și complexe de creștere a nivelului de performanță a persoanelor și echipelor, bazat pe analize comportamentale, de inteligență emoțională, de cultură a echipei și multe altele.

Care a fost cea mai mare satisfacție pe care v-a adus-o RoMarketing de-a lungul anilor?

Au fost mai multe momente de satisfacție, iar câteva dintre ele ar fi:

  • Întrebarea unor colaboratori care suna cam așa – După atâția ani încă sunteți asociate???!!
  • Întoarcerea în echipă a unui membru important, după 4 ani în altă companie
  • Mirarea unui director de Resurse Umane că nu ne mărim taxa de curs având în vedere experiența acumulată și rezultatele demonstrate
  • Contractele de colaborare de peste 10 ani cu firme multinaționale
  • Premiul de excelență primit în 2015 la Gala Top Branduri Bihorene pentru activitatea inovatoare în Resurse Umane

Un alt lucru de care ne bucurăm este echipa: avem oameni foarte dedicați, care dețin competențe ridicate.

Dacă v-ați putea întoarce în timp, ați schimba ceva din parcursul vostru profesional?

Am alege mai bine partenerii interni și externi cu care colaborăm!

Ce sfat i-ați da unui tânăr care ar vrea să o ia (la un moment dat) pe calea antreprenoriatului? Să acumuleze întâi experiență într-o altă companie sau să înceapă direct cu firma lui proprie?

Răspunsul: depinde ce vrea să facă! Depinde pe ce piață ar vrea să pătrundă și cu servicii/produse! Dacă ne referim strict la zona de training, părerea mea este că poți vorbi altora despre leadership dacă ai condus! Despre coaching dacă ai făcut coaching! Despre comunicare dacă ai comunicat! Așa încât aici eu merg pe experiență anterioară.

Dacă vorbim despre webdesign sau alte servicii care presupun creativitate și cunoștințe tehnice specifice, se poate iniția un business și fără experiență anterioară.

Dacă vorbim despre producție, investiția este mare, presupune cunoștințe solide complexe. Poate o persoană să gestioneze fără experiență anterioară o astfel de afacere? Da, dacă se înconjoară de oameni care dețin ei înșiși această experiență.

Deși lucrează împreună de 20 de ani, nu a fost o misiune ușoară să le prindem în același loc pe cele două cofondatoare. Carmen se pregătea să plece în delegație, iar Sorina era în toiul ultimelor pregătiri pentru un training. Dar poate chiar acesta este cel mai frumos lucru legat de colaborarea și prietenia celor două – și atunci când nu sunt una lângă cealaltă din punct de vedere fizic, forțele lor se reunesc mereu în același loc: RoMarketing.

%d blogeri au apreciat: