De ce este importantă motivarea angajaților și care este rolul implementării unei strategii de motivare?
Incontestabil pentru angajați, banii sunt cel mai important aspect al motivului pentru care vin la muncă în fiecare zi.
Dar nu este singurul!
În calitate de manager, ai la dispoziție mai multe instrumente pentru a motiva angajații „pretențioși” și pentru a-i determina să fie mai implicați în activitățile pe care le desfășoară.
Angajații care sunt motivați vor aduce următoarele beneficii pentru companie:
- Contribuie la succesul companiei tale
- Reprezintă o forță de muncă mai productivă
- Reduc nivelul de stres și anxietate
- Minimizează disputele dintre ei și conducere
- Îmbunătățesc nivelul de eficiență și randamentul obținut
- Reușesc să atingă mai ușor obiectivele companiei
- Dezvoltă o atitudine pozitivă
- Reduc absenteismul
- Îmbunătățesc nivelul de performanță
- Conduc la creativitate, explorare și inovație și implicit se reduce fluctuația de personal
- Acceptă mai rapid schimbările organizaționale
- Devin mai loiali și mai implicați
- Reduc costurile de formare și recrutare.
Rolul strategiilor de motivare este de a încuraja angajații să obțină independență la locul de muncă, să fie implicați în luarea deciziilor și să le oferi libertatea de a alege ce este mai potrivit pentru dezvoltarea și creșterea lor.
Tu ce strategie adopți ca să îmbunătățești implicarea angajaților tăi?
Iată câteva idei simple pe care le poți pune în aplicare și care te vor ajuta să obții rezultatele dorite:
- Recunoaște realizările membrilor din echipa ta
Motivația se îmbunătățește atunci când munca lor este recunoscută de către superior. Iată câteva exemple prin care poți aprecia munca colegilor tăi:
- Trimite-le o scrisoare de mulțumire
- Sărbătoriți împreună x ani de când s-au angajat
- Invită-ți colegii la o cafea sau la prânz
- Oferă-le câteva zile libere
- Organizează-le o petrecere pentru proiectul reușit.
- Investește în dezvoltarea lor profesională și personală.
- Construiește un mediu de lucru pozitiv și sănătos
O experiență plăcută la locul de muncă crește atât productivitatea angajaților dar și motivarea acestora.
Pentru a crea un mediu plăcut de lucru trebuie să iei în considerare o următoarele aspecte:
- Tratează corect toți angajații, fără să-i favorizezi pe cei performanți, te va ajuta să generezi încredere și echitate în organizație.
- Găsește modalități prin care să aduci pozitivitate în toate interacțiunile din cadrul echipelor.
- Promovează pauzele regulate. Luarea unei pauze la fiecare oră sau două are efecte pozitive asupra corpului și minții angajatului și, astfel devine mai eficient și mai productiv.
- Păstrează un echilibru între viața profesională și cea privată. O organizație care are o cultură organizațională ce acordă prioritate echilibrului dintre viața profesională și cea profesională produce o motivație sporită și o satisfacție general mai mare la locul de muncă.
- Încurajează tradițiile și obiceiurile la locul de muncă. Oferă angajaților tăi ceva spre care aceștia să țintească, ceva care este unic locului lor de muncă. Creează obiceiuri în birou pe care angajații le pot numi ale lor. Această buclă de feedback pozitiv îi va motiva pe toți.
- Oferă siguranță și certitudine pentru că nivelurile ridicate de incertitudine fac ca angajații să se simtă nesiguri și amenințați. Acest lucru are un efect negativ asupra performanței angajaților și asupra nivelurilor de productivitate.
- Promovează flexibilitatea la locul de muncă
Când vine vorba despre Generația Z, flexibilitatea la locul de muncă este un factor foarte important. Fii flexibil cu privire la locul de muncă, când lucrează și cum funcționează și vor fi extrem de motivați. Ca și manager nu poți pretinde membrilor echipei tale ceea ce tu nu le oferi.
- Îmbunătățește dinamica echipei
Modul în care lucrezi, relaționezi, rezolvi probleme, colaborezi și socializezi în echipă are un rol important în ceea ce privește motivația și satisfacția jobului. Colegii de echipă pot fi diferiți, însă dacă aveți aceleași valori profesionale și lucrați la a crea lucruri împreună totul va culmina cu un succes.
Iată câteva sfaturi care contribuie la dinamica echipei:
- Implică angajații în procesul decizional pentru că oamenii vor să simtă că părerea lor contează și că ideile lor pot fi implementate cu succes.
- Fii clar și transparent pentru a construi o relație bazată pe încredere reciprocă. Respectarea transparenței este una dintre cele mai bune modalități de a încuraja o atmosferă de încredere între tine și echipa ta, iar o echipă care are încredere în tine vă fi mai motivată și mai implicată.
- Organizează activități de team-building pentru a contribui la îmbunătățirea abilităților de comunicare, planificare și colaborare.
- Oferă salarii și pachete de beneficii competitive
Pentru a rămâne competitiv și atrăgător pentru angajați și candidați, nu te mai poți baza pe salariul minim pe economie fără să oferi alte beneficii flexibile, financiare și non-financiare. Trebuie să găsești modalități de a-i motiva financiar și de a le oferi un sentiment de evoluție în carieră.
Elaborarea unui plan de carieră pentru a-și atinge obiectivele individuale în timp ce contribuie la succesul companiei tale, este un exemplu.
- Creează un mediu în care să promovezi diversitatea
Sunt foarte mulți oameni care nu se împacă cu rutina, care fac tot ce pot pentru a nu se plafona și pentru a beneficia de provocări profesionale, de activități dinamice, de proiecte complexe și care sunt dispuși mereu să iasă din zona de confort, să învețe lucruri noi, să exploreze noi oportunități, să cunoască noi oameni, să crească profesional.
Identifică astfel de oameni, stai de vorbă cu ei și fii interesat de obiectivele și de disponibilitatea lor.
- Comunică planurile de viitor pentru a îmbunătăți performanța companiei
O comunicare eficientă între management și angajați despre obiectivele organizaționale facilitează informarea angajaților, reducerea erorilor, dar și îmbunătățește performanța companiei. Iată ce beneficii poți obține dacă:
- Afișezi imaginea de ansamblu – poți contribui la creșterea motivației la locul de muncă pentru că fiecare va înțelege rolul lui și modul în care efortul său afectează organizația, clienții și comunitatea. Angajații talentați vor depăși așteptările.
- Stabilești un scop – angajații vor cunoaște scopul muncii lor și importanța activității lor.
- Stabilești obiective măsurabile – angajatul se simte motivat de fiecare dată când atinge un obiectiv, își păstrează focalizarea și înțelege că este pe drumul cel bun.
Dacă vrei mai multe informații despre cum poți să crești retenția angajaților tăi, să ai oameni care sunt implicați în ceea ce fac și dedicați, munca să fie cu sens și făcută cu drag, echipa noastră te poate ajuta cu implementarea unei strategii de motivare durabile.
Transformă-ți business-ul prin motivarea angajaților tăi! Putem descoperi împreună metode eficiente de a-ți susține și a-ți împuternici echipa pentru a atinge performanțele dorite.
O forță de muncă motivată te eliberează de treburile de zi cu zi și îți permite să te concentrezi pe dezvoltarea pe termen lung a companiei tale.
Cum ar fi să creăm împreună un mediu de lucru care să inspire și să genereze rezultate profitabile?
Pentru mai multe detalii despre serviciile noastre și modul în care te putem susține, ne poți contacta pe adresa office@romarketing.ro.
Alte articole și materiale care ar putea să te intereseze:
- Cum crești nivelul de angajament al angajaților la locul de muncă
- Cum recunoști mentalitatea de creștere din organizația ta
- Ce face un consilier de dezvoltare personală
- 5 motive pentru a alege să fii consilier de dezvoltare personală
- Evaluarea semestrială în organizații – Ce soluții aplici ca să treci la nivelul următor?
- Cum să construiești o cultură organizațională care unește și reține angajații
- Aliniază dezvoltarea angajaților cu strategia companiei!
- Ghidul gratuit LIDERI DE SUCCES ÎN PERIOADE DE CRIZĂ